سلام بچه های مدرسه پیام دانش نوشهر

بچه ها حتما تو نظرسنجی شرکت کنید البته کمی طول می کشه لیست نظر سنجی ها بیاد

برای دانلود بهترین عکس ها - نرم افزارها - اهنگ ها - کلیپ ها به وبلاگ مدیر بروید





اقای احسان - نشریه دانش آموز

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  Atom  خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ | یــــاهـو
اوقات شرعی

نشریه دانش آموز

اقای احسان (جمعه 87/8/10 ساعت 2:14 عصر)

این هم مطلبی که در نشریه چاپ شده بود بدون سانسور

 

نویسنده : ایدین سیارسریع

 

دیروز همین جوری مشغول طی طریق در اطراف میدان گلدون نوشهر (!) بودم که ناگهان پرایدی سفید رنگ از کنار اینجانب بوق زنان رد شد ... اعتنا نکردم و به راهم ادامه دادم تا اینکه صدایی از پشت شنیدم : در واقع ! چطوری فلانی ؟! رویم را که برگرداندم ابتدا یک سبیل دیدم بعدش متوجه شدم آن سبیل آقای احسان بوده و من دچار خنده فراوان (حاصل از شادمانی!!) شدم ! و گفتم بد نیست که حالا شعری بگیم من باب کرامات استاد مسلم فیزیک (اون موقع هم که راجع به رضاپور می نوشتیم به ایشان استاد مسلم فیزیک می گفتیم ! )

تویی جانا تویی احسان که این سان / بکردی گرد و خاک اینجا فراوان

رشد تو پیشرفت تو تدریس بیستت / کرده انگشت به دهان پیر حسابان

آری انگشت به دهان پیر حسابان / آری آن رضوان ما آن جان جانان

به یک دم به هدایت می دهی تو / نور الطافت به مغز ما شتابان

این چنین با دست تو با آن اشارت / چقدر شارش می شد بارها فراوان !

گرچه تند می تدریسیدی این اواخر / دست به سر می کردی ما را نقطه کوبان

«به واقع» قاصرم از هر بیانی / به ناچار سر گذارم به بیابان

همه دلتنگ تو با خاطراتت / چراغیان ، رضا ، آیدین و پیمان !

آرایه ها

پیر حسابان : استعاره از کسی که حسابان را بخورد ! کسی که پیر حسابان را به در آورد ! در اینجا مقصود آقای رضوانی است !

می تدریسیدی : فعل جدید ! تدریس می کردی ... ماضی استمراری از فعل تدریسیدن ! پسسسسر !

نقطه کوبیدن : کنایه از عجله داشتن ... شما فرض کنید معلم هستید و سر کلاس تشریف دارید ! کسی منتظرتان است و دائم بوق می زند ... آنگاه شما مجبورید که گچ را موقع نقطه گذاشتن اینقدر در تخته بکوبید و حرصتان را سر تخته خالی کنید و زیر لب بگویید : اینا عجب سیریشی هستن ! برید گمشید بیرون دیگه ! 

 

 


  • نویسنده: محمد.م

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    نشریه
    سلام
    دانلود
    اقای احسان
    کتاب حافظ
    امتحان
    لژیونر
    دانلود نشریه شماره 1
    دانلود نشریه شماره 2
    دانلود نشریه شماره 3
    دانلود نشریه شماره 4
    [عناوین آرشیوشده]
  •   بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 5 بازدید
    دیروز: 0 بازدید
    کل بازدیدها: 10298 بازدید
  •   پیوندهای روزانه
  •   درباره من
  •   لوگوی وبلاگ من
  • نشریه دانش آموز
  •   فهرست موضوعی یادداشت ها
  •   مطالب بایگانی شده
  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •  لینک دوستان من

  •  لوگوی دوستان من